Tentoonstellingen

BLACK MAGIC (2016)

200 x 250 cm
Gemengde techniek op doek
“I live in a very rural area, in a forest. My relationship with Nature has always been important to me. It’s something I can’t explain to myself. Even living here it’s something I feel slightly outside of, something that’s slightly mysterious.”
James Aldridge

TOTEM (2016)

250 x 200 cm.
Gemengde techniek op doek
“There’s something very melancholic about the Swedish landscape. You do get a sense of the folklore and all the associations Nature has with that kind of framework. There is a spiritual, religious belief which I don’t actually have. It’s the idea of making sense of something that is too hard to comprehend.”
James Aldridge

RAPTURE (2016), VERKOCHT

250 x 200 cm
Gemengde techniek op doek

ENCLOSED (2017)

200 x 180 cm
Gemengde techniek op doek
“I am really interested in the idea of belief and how that is manifested in images. I’m trying to believe my images as I make them. So the elements in the painting can have a real physical charge or reaction, which is what I’m seeking. Rather than a narrative it’s more like a psychological space; with a feeling or atmosphere which comes from them.”
James Aldridge

Tentoonstellingen
“Herinneringen zijn een last. Ze maken zich meester van de gedachten en vullen het hoofd.”
Armando

Armando woonde als jongen in de buurt van het concentratiekamp in Amersfoort. Hij zag hoe het kamp werd gebouwd en hoe er dagelijks mensen werden binnengevoerd. Deze indrukken wekten zijn belangstelling voor de oorlog, een inspiratiebron die hem als schrijver en beeldend kunstenaar niet meer los liet.

De metafoor 'Het schuldige landschap' is voor Armando een landschap dat heeft zien gebeuren, want 'in landschappen, in de schone natuur, vinden vaak de afgrijselijkste opvoeringen plaats'. Het landschap is echter 'zo schaamteloos geweest om gewoon door te groeien’.

dit is een onderschrift
“Schilderen en schrijven,
takken van één boom en die boom ben ik.”
Armando

Melancholie, macht, onmacht en het ongemakkelijke samengaan van schoonheid en kwaad zijn terugkerende thema’s in Armando’s oeuvre.

In Nederland werd Armando al in de jaren zestig bekend als een van de vier kunstenaars van de Nul-groep (met Jan Schoonhoven, Henk Peeters en Jan Henderikse), een vervolg op COBRA (met Constant en Appel). Later werd Armando voor een nog veel groter Nederlands publiek bekend als een van de drie personages in de Vpro-serie ‘Herenleed’ waarvoor Armando de dialogen schreef met Cherry Duyns.

Caption uitgelicht werk

Praesent vestibulum dapibus

Nam adipiscing. Suspendisse nisl elit, rhoncus eget, elementum ac, condimentum eget, diam. Cras sagittis. Curabitur ligula sapien, tincidunt non, euismod vitae, posuere imperdiet, leo.

Tentoonstellingen

Zijn levensvisie en zoektocht naar waarheden zijn terug te redeneren naar zijn abstractie en liefde voor diepe kleuren. Het Panta Rhei, het ‘alles stroomt’, zal zijn schilderkunst altijd blijven beheersen.

“Het zal u niet verwonderen dat voor mij het schilderij stoelt op de componenten vorm en kleur, waarbij de vorm zo eenvoudig als maar mogelijk moet zijn om een maximale werking van de kleur, het fijne vibreren hiervan, te verzekeren.“
Eugène Brands
“Ik probeer me te laten drijven op de stroom. Er is als het ware iets buiten mij dat mij laat tekenen. In het Zen-boedhisme zeggen ze: 'het tekent'.”
EUGÈNE BRANDS , 1983